Hogyan lesz egy fotó a közönség kedvence?
Hogyan lesz egy fotó a közönség kedvence?

Hogyan lesz egy fotó a közönség kedvence?

Fotózás után legkésőbb öt nappal, mindig leadom az ügyfeleimnek a válogatott, gondosan utómunkázott képeket. De be kell valljam, néha kevésbé sikerült darabokat is mellékelem. Gondolok itt azokra az egymás utáni képekre, amiből általában csak egyet választunk ki. De megtanultam már: a megrendelő pontosan tudja mit választ, mert pontosan tudja mit akar. Szóval mindenki megkapja közel az összes képet, aztán valamiért a facebookon, instán és TiKtokon rendre előkerülnek azok a kevésbé jól sikerült pillanatok, amiket „jó szívűségből” adtam át. Tudjátok, azok a képek, ahol az apuka hirtelen ötlettől vezérelve odaszalad a kedvese mögé, aki valósággal sugárzik a boldogságtól, mert a fotózástól határozottan ódzkodó férje végre szerepelhet a fotókon. Ők most közösen egy fotózáson vannak, felvállalva a pillanatot, és ez a meglepetés része volt, amit mindnyájan nagyra értékelünk! (A barátnők hogy irigykednek majd..!) Egy probléma: a fények viszont a jóval alacsonyabb feleséghez lettek igazítva, minden igény szerint lett beállítva így apuka arca nagyjából olyan, mint egy operatív tiszt árnyékos homloka. Logikus lenne kihagyni – de a megrendelő megőrül ezért a képért! És ekkor történik a meglepetés: minden általam vélt szabály ellenére ezek a „nem éppen tökéletes” képek hihetetlen elérést produkálnak! Potyognak a lájkok, kommentek, senki nem tudja kivonni magát az elkapott, valódi pillanat varázsa alól. Én pedig csak nézek, és felteszem magamnak rendszerint ugyanazt a kérdést: miért is rágódnék mindig a tökéletesség érdekében? A tanulság? A jelenség izgalmasabb a bizonytalanságnál. A filozófiám része hogy valami, ami az enyém, ne legyen tökéletes. Ezzel megspórolom magamnak a rengeteg aggódással töltött órák számát. A tökéletesség eleve nem lehet cél, hanem magának az útnak kell tökéletesen szervezettnek lennie. Talán, a közönség valójában nem a tökéletes világot akarja látni, hanem az őszintét.